A mai modern világban már elképzelhetetlen, hogy egy cégnek ne legyen saját weboldala. Egy honlap több, mint egy digitális névjegykártya. Egy bevételt és ügyfelet termelő weboldal elkészítése pontos tervezést és körültekintést igényel. Hiszen már több tanulmány is kimutatta, hogy miután egy látogató a weblapunkra érkezik, kevesebb, mint négy másodpercünk van arra, hogy megragadjuk a figyelmét, és felkeltsük az érdeklődését a vállalkozásunkkal kapcsolatban. Ha ez nem történik meg négy másodpercen belül, akkor a látogató nagy valószínűséggel el fogja hagynia a honlapunkat. Ha sikerült megnyernie a látogatóinak a figyelmét, akkor körülbelül további 25-35 másodperce van arra, hogy meggyőzze az éppen a honlapján tartózkodót arról, hogy az Ön vállalkozása és szolgáltatása az, amit keresett, hogy Ön megoldást tud nyújtani a problémáira.
Mitől sikeres egy céges weboldal?
Megragadja meg az érdeklődök figyelmét, majd a weblapon olvasott hasznos információk alapján cselekvésre sarkalja őket, azaz kapcsolatfelvételre, vagy árajánlatkérésre, vagy rendelésre ösztönzi a látogatót.
Ideális céges honlap menü felépítése:
Érdemes csak a legfontosabb és a legszükségesebb oldalakat és dolgokat megjeleníteni a menüben, hogy ne zavarjuk össze az oldal látogatóit a túl sok információval és kattintási lehetőséggel. Természetesen a megjelenített dolgokat maximálisan kidolgozva és felépítve kell megjeleníteni. Általánosságban ezek a menüpontok az alábbiak szoktak lenni:
1. Főoldal
Ez az aloldal a weboldalának az egyik legfontosabb eleme. Ide érkezik a látogatók többsége, akkor amikor a honlapjára látogatnak. Itt kell a leginkább megragadnunk az érdeklődök figyelmét, úgy, hogy ne hagyják el a weboldalunkat.
2. Rólunk/Bemutatkozás
Itt tudja bemutatni vállalkozását a látogatóinak. Fontos, hogy a bemutatkozás megfelelő legyen, hiszen a jól megírt, szimpatikus, lényegre törő, rövid bemutatkozás kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy növelje az ügyfelek bizalmát a vállalkozása felé. A vásárlók szeretik megismerni azt, akivel éppen üzletet szeretnének kötni. Nem kell hosszúnak lennie a bemutatkozásnak, hiszen a nagyon hosszú szövegeket nem olvassák el az emberek.
3. Szolgáltatások
Ezen az aloldalon van lehetősége részletesen bemutatni szolgáltatásait, illetve termékeit. Miben tud segítségére lenni a leendő ügyfeleinek? Mivel foglalkozik pontosan a vállalkozása? Minél átláthatóbban, egyszerűbben és közérthetőbben írja le a tevékenységeit annál jobb.
4. Referenciák
Ha vállalkozása, olyan tevékenységet végez, ami könnyen megjeleníthető és bemutatható a digitális térben, akkor a referenciák oldal, az egyik leghasznosabb része lehet a honlapjának. Egy megfelelően felépített és kigondolt referencia oldal segítségével az ügyfelei előre láthatják, hogy milyen minőségi munkákat végez a vállalkozása. Ez az aloldal nagyon fontos szerepet játszik az ügyfelek bizalmának kiépítésében.
5. Blog/Hírek
Ennek az oldalnak a szükségességét az határozza még, hogy milyen tevékenységet folytat a vállalkozása. Ha van rá lehetőség, akkor mindenképpen érdemes gondolkodni benne, hiszen, ha folyamatos tartalmat tud az oldalára gyártani, akkor azzal növelheti weboldalának helyezését a Google találati listáján. A blog készítés folyamatos munkát igényel, és lassan térül meg.
6. Kapcsolat/Árajánlatkérés
Vállalkozásának sikeressége szempontjából fontos, hogy a leendő ügyfelei könnyedén fel tudják venni a kapcsolatot Önnel. Ezen az oldalon jelezzük vállalkozásunk elérhetőségi adatait, mint cím, telefonszám, e-mail, és így tovább. Minél átláthatóbban, egyszerűbben tudják felvenni Önnel a kapcsolatot annál jobb! Ezen az oldalon szokás elhelyezni a kapcsolati űrlapot is, így megkönnyítve vállalkozásának e-mailen keresztüli elérését.