Mi is az a WooCommerce?
A Woocommerce nem más, mint egy ingyenes bővítmény WordPress oldalakhoz, amivel webshop funkciókat tudunk az oldalunkba integrálni. Több, mint 13 millió alkalommal töltötték már le (2020-ig), és közel 37% használja az online webáruházaknak a világon. Teljes körű termék menedzsment, rendelés feldolgozási és bevásárló kosár funkciókat ad hozzá a WordPress oldalához.
Nagyon egyszerűen készíthet el vele egy alapszíntű webáruházat fizikai vagy digitális termékei számára. A bővítménnyel könnyen tudunk kezelni alapvető e-kereskedelmi problémákat és szolgáltatásokat, mint például hazai és nemzetközi ügyfelek kiszolgálása, ha szükséges raktárkészlet kezelés, adózás, ÁFA, szállítási költségek kiszámítása és megadása, továbbá kuponok.
Ha ez nem lenne elég több, mint 300 további ingyenes és fizetős bővítmény és kiegészítés érhető el a WooCommerce-hez, melyek segítségével könnyedén, még jobban személyre szabhatjuk az oldalunkat a számunkra megoldandó problémák érdekében. Ilyenek például: a különböző időpont foglalási rendszert kínáló bővítmények, összetett termék csomagok készítésére szolgáló bővítmények, garanciális és visszatérítési és szállítási problémákra segítséget nyújtó bővítmények, ezenkívül hasznos bővítmények, amelyek online kurzusukat, tanfolyamokat áruló felhasználóknak segítenek az oldalukat menedzselni.
Miért jó a WooCommerce?
1. Sablon kompatibilitás
A legtöbb gyakran használt, népszerű WordPress témával teljesen kompatibilis, így a webáruháza, úgy néz ki, ahogy Ön szeretné.
2. Teljesen testre szabható
Az oldalad bármely pontját szerkesztheted legyen szó, a webáruház főoldaláról, a kosár gombról, vagy a termékek megjelenéséről, így könnyedén kitűnhetsz a tömegből, a többi webáruháztól.
3. Beépített blog funkció
Mivel teljesen mértékben WordPress-re épít, így ugyanúgy folytathatja a blogolását az oldalán, amivel erős márkát, és közönséget építhet ki a webáruházának.
4. Bármilyen oldalra ágyazhat be termékeket, pénztár és egyéb webshop funkciókat
A WooCommerce lehetővé teszi, hogy úgynevezett „shortcode”-okat tudjunk használni a webáruházunkban, amivel bárhová helyezhetünk el termékeket az oldalunkon, legyen az egy termék bemutató blog bejegyzés, vagy egy landing oldal, ami azonnal a pénztár oldalra viszi a felhasználókat.
5. Kategóriákat, címkéket és különféle tulajdonságok használhat a termékei könnyebb megtalálása érdekében
Ha használja a korábban jelzett eszközöket, amiket a WooCommerce ad, akkor segíthet az oldalára látogató emberek abban, hogy megtalálják azt, amit keresnek a webáruházában. Erre nagy segítség a különböző kategóriák és címkék, amivel könnyen megtalálják a számukra szükséges termékeket. Különböző attribútumok/tulajdonságok használatával pedig megadhatják a termékek színeit, méretét, súlyát és egyéb tulajdonságait, amivel még könnyebben el tudják dönteni a felhasználok, hogy szükségük van az adott termékre.
6. Földrajzi helyzetéhez szabhatja beállításait
Könnyedén beállíthatja az oldalán használandó fizetőeszközt, nyelvet és mértékegységet, hogy teljesen megfeleljen az Ön által megcélozandó célpiacnak.
7. Termékértékelések és vélemények
Lehetősége van arra, hogy egyrészt engedélyezze a felhasználói értékeléseket, másrészt pedig, hogy vásárlói értékeléseket és véleményeket tudjon megjeleníteni a termékek oldalain. Azzal, hogy ilyen visszajelzéseket jelenít meg korábbi vásárlóktól növeli a jövőbeli vásárlói bizalmát az oldalával szemben, és sokkal könnyebben fogják magukat vásárlásra szánnia webáruházában.
8. Termékrendezés és szűrési opciók
Lehetősége van arra, hogy engedélyezze a termékek különböző szempontok szerinti szűrését és keresését az oldala látogatóinak, mint például népszerűség, újdonság, értékelések, ár vagy bizonyos termék jellemzők alapján. Így segítheti a vásárlóit, hogy megtalálják a számukra tökéletes terméket.
9. Nincs termékszám korlátozás
Annyi terméket helyezhet el az oldalán, amennyit csak szeretne. Nincs limit, nincs megkötés és felső határ. (Viszont azt meg kell jegyeznünk, hogy több kétezer termék esetén mi nem javasoljuk a WooCommerce használatát. Maga az oldal működni fog, még ilyen sok termékkel is, viszont lassulni fog az oldal működése, ez pedig a vásárlói élmény rovására fog menni. Elég gyakran előfordulhat, hogy a lassúság miatt elállnak a vásárlástól a potenciális ügyfelei. Így mi ebben az esetben, ha a termékeinek a száma meghaladja a korábban említett számot, akkor már egyedi fejlesztésű oldalakat ajánlunk, vagy a bérelhető webáruházak is remek alternatívát jelentenek.)
10. Nincs termékkép és galéria korlátozás
Annyi képet használhat a termékeinek a megjelenítésére, amennyit csak szeretne. Nincs korlátozás. Válassza ki a legjobb képet kiemelt képnek a termék oldalánál, utána pedig adjon hozzá a termék galériához annyi képet, amennyit csak szeretne.
11. Korlátlan számú termékvariációt készíthet
Annyi féle variációt állíthat be a termékeihez, amennyit csak szeretne, lehet különböző méreteket, színeket, anyagot, stb… variációkat beállítani, de ez még nem minden különböző raktárkészletet, árakat és képeket állíthat be a különböző termék variációkhoz.
12. Termékimportálás és exportálás lehetőség
Könnyedén exportálhat és importálhat termékeket XLS vagy CSV fájlok segítségével. Így naprakészen tarthatja weboldalát, egyszerűen változtathatja a termékek leírását és árait, majd frissítheti azokat.
13. Szállítási opció beállítások
Beállíthatja, hogy a felhasználók eldönthessék milyen módon szeretnék, hogy termékük eljusson hozzájuk. Mint például: választhatnak futárszolgálatok, vagy személyes átvétel között is. Ingyenes és fizetős szállítási módok között is választhatnak, de ez még nem minden, ezeket a beállításokat köthetjük a vásárlók különböző földrajzi helyzetéhez is.